Trainingsmethode

Voetbalschool de Purmer maakt gebruik van verschillende trainingsmethodes met als belangrijkste uitgangspunt de visie van Coerver en voor onze performancetrainingen het Athletic Skills Model.

We vereenvoudigen het voetballen door te trainen afgestemd op leeftijd, niveau en beleving van onze spelers. Tevens trainen we voetbal echt, hanteren we veel herhalingen en zorgen we voor de juiste en gerichte coaching.

Daarnaast vinden wij het belangrijk om de kinderen zelf te laten nadenken over voetbaloplossingen en zorgen we ten alle tijde voor een positieve benadering.

Onze focus ligt op de individuele ontwikkeling en zetten daar ervaren, professionele en gepassioneerde trainers voor in die de kwaliteit en intensiteit bewaken/waarborgen.

De trainingen bestaan uit 5 onderdelen van elk 15 minuten.

We starten de trainingen met een warming-up en gebruiken daarbij o.a. de loopladders welke goed zijn voor de coördinatie en motoriek, wendbaarheid, reactievermogen, snel voetenwerk en start- en sprintsnelheid.

1. Warming up

2. pass en trap vormen

3. Duelvormen

4. Techniek

5. positiespellen

  • De Coerver Methode

Een zeer belangrijk aspect binnen onze trainingen is die van de Coerver methode. Deze methode staat voor een zo goed mogelijke bal beheersing, aangevuld met de nodige techniek en creativiteit.

Denk hierbij aan:

- Eerste balcontact. Aanname en voortzetting. Effectiviteit van alles wat daarna gaat komen.

- Passing (passen en trappen)

- Dribbelen en versnellen met de bal aan de voet, kappen en draaien

-Actie maken/ 1 tegen 1 d.m.v. schijnbewegingen en passeerbewegingen

-Afwerken(kans creëren)

1 tegen 1 is op te bouwen in 3 fases:

Geen weerstand - geen tegenstander

Gemiddelde weerstand - Richting en/of moeilijkheid wordt aangegeven door de trainer

Volledige weerstand - tegenstander die de bal probeert af te pakken.

Voetbalecht trainen

Veel

herhalingen

Juiste en gerichte coaching

Rekening houden met leeftijd en voetbalniveau